Voer een URL in
Wist je dat het aantal keren dat een zoekwoord op je webpagina verschijnt in vergelijking met het totale aantal woorden op die pagina van invloed kan zijn op de positie van de pagina? Zeker, en het heet 'Zoekwoorddichtheid'. Met de keyword dichtheid checker tool kun je dit checken. Als je een trefwoord of zin te vaak noemt, zullen zoekmachines waarschijnlijk fronsen naar je site. Doe het iets minder dan nodig en zoekmachines kunnen mogelijk niet genoeg signalen oppikken om de pagina voor dat specifieke zoekwoord te rangschikken. Simpel gezegd, je zou je keyword dichtheid precies goed moeten hebben voor de beste zoekprestaties. Niet te veel, niet te weinig! Maar hoe kun je beginnen te berekenen hoe vaak zoekwoorden op een webpagina of blogpost verschijnen? Kun je het zelfs nauwkeurig doen? Het blijkt dat je hulp nodig hebt van een betrouwbare tool. En daarom hebben we de Keyword Density Checker van SeoSos gemaakt.
Keyword dichtheid check is een tool die uitsluitend is gebouwd om de trefwoorddichtheid van een webpagina te berekenen. Het ontwikkelteam van SeoSos heeft de tool gemaakt nadat ze erachter kwamen dat sommige marketeers hun inhoud nog steeds vol met trefwoorden proppen, zelfs zonder het te beseffen. Hierdoor leed hun websites omdat Google niet wil dat je je inhoud onnodig met zoekwoorden propt. Deze tool lost dat probleem perfect op. Hiermee kun je een hele webpagina analyseren door simpel de url in te geven. De eenvoudigste methode om de dichtheid van zoekwoorden te berekenen, is door het aantal keren dat een bepaald zoekwoord in een tekst wordt genoemd, te delen door het totale aantal woorden in de tekst, en het resultaat vervolgens met honderd te vermenigvuldigen om je percentage te krijgen. Maar onze tool voor zoekwoorddichtheid doet meer dan het berekenen van de zoekwoorddichtheid. Het controleert en analyseert in feite ALLE topzoekwoorden die worden gebruikt op de pagina of tekst die wordt geanalyseerd, en toont je de volgende statistieken voor betere SEO-prestaties en effectieve contentoptimalisatie:
Met dit soort geavanceerde analyse kun je gemakkelijk het aandeel en de som van de trefwoorden die in je inhoud worden gebruikt, definiëren en er vertrouwd mee raken.
Trefwoorddichtheid is een fundamenteel onderdeel van zoekmachineoptimalisatie, dus het is belangrijk om te begrijpen hoe het werkt. Ten eerste stellen veel mensen vaak de vraag: "Heeft de zoekwoorddichtheid invloed op de positie?" Welnu, er is geen officiële verklaring van Google of een andere grote zoekmachine waarin uitdrukkelijk wordt vermeld dat de zoekwoorddichtheid van invloed is op de rangschikking. Maar zonder een webpagina die een bepaald trefwoord bevat, is er absoluut geen manier waarop de zoekmachines een dergelijke pagina voor dat trefwoord kunnen rangschikken, zelfs als dat het doelzoekwoord zou kunnen zijn. Met andere woorden, * trefwoorden * zijn belangrijk voor een pagina om te verschijnen op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's). EN waar er trefwoorden zijn, moet de trefwoordendichtheid natuurlijk aanwezig zijn. Dus de belangrijkste vraag die je moet stellen, zou kunnen zijn: "Wat is de beste zoekwoorddichtheid voor een betere positie?" Nogmaals, er is geen exact of ideaal percentage zoekwoorden voor een betere positie. In plaats daarvan stellen experts (en Google) voor om je inhoud in een natuurlijke taal te schrijven; dat wil zeggen, zonder een intensieve opeenstapeling van zoekwoorden. Daarom werkt het het beste om je zoekwoorden op een natuurlijke, contextuele manier toe te passen, samen met relevante long-tail zoekwoorden en Latent Semantic Indexing (LSI) -zoekwoorden. Nadat je je inhoud in natuurlijke taal hebt gemaakt, kun je de keyword controle gebruiken om deze te analyseren om er zeker van te zijn dat deze niet teveel met trefwoorden is gevuld. Het vullen van zoekwoorden wordt beschouwd als een spampraktijk en een schending van de richtlijnen voor webmasters van Google, en als reactie op dergelijke acties verlaagt de zoekmachine in wezen de rangschikking van de sites die de regels overtreden. Onze gratis Keyword Density Checker kan handig zijn om je te laten zien of je inhoud al dan niet vol zit met trefwoorden. Als je je vooral zorgen maakt dat sommige zoekwoorden al te vaak zijn genoemd, gebruik dan deze gratis zoekwoorddichtheidsanalysator om te zien hoe vaak ze zijn verschenen en verminder het zo goed mogelijk. Een effectieve oplossing is om je doelzoekwoorden op natuurlijke wijze te vermelden in de hoofdtekst van je tekst en deze vervolgens toe te voegen aan de metatitel, beschrijving, H1 en mogelijk de URL. Onze tool analyseert tekst die in de hoofdtekst op de pagina wordt gevonden, samen met inhoud binnen koptags.