Open-graph-technologie werd voor het eerst geïntroduceerd door Facebook in 2010. Hiermee kan elke webpagina dezelfde functionaliteit hebben als andere objecten op Facebook.Hiermee kan een gebruiker zijn website integreren met Facebook.Alle andere sociale mediasites;LinkedIn, Twitter en Google+ hebben het voordeel van sociale metatags erkend en herkend.Twitter heeft zijn eigen Twitter-kaarten gelanceerd en als zijn robots er geen kunnen vinden op een website, gebruiken ze in plaats daarvan de Facebook open graph-metatags.
Open graph tags bieden nauwkeurige informatie over je website en zoekmachines onderzoeken ze.Deze informatie in het open graph-protocol van een website helpt bij het verhogen van de ranking naar hogere posities.Het betekent dat een open graph protocol op een website de zichtbaarheid op Facebook en andere sociale-mediasites vergroot en ook een betere positie geeft.Dit zijn precies die doelen die een webmaster en eigenaar willen bereiken.
Wanneer je een open graph protocol op je website gebruikt, verandert het in een Facebook geoptimaliseerd graph object.Het geeft je de controle over hoe je website wordt weergegeven op Facebook.Als je het niet gebruikt, wordt je website overgeleverd aan de contentgenerators van de sociale mediasite.Het kan zijn dat je website op sociale media niet wordt weergegeven zoals je zou willen.Het is daarom aan te raden om je eigen open graph-metatags te genereren en deze op te nemen in de HTML-code van je website.Hiermee kun je de controle houden over de open graph metatags, en je kunt ze wijzigen wanneer je maar wilt.
Welke Open Graph Meta Tags moet ik gebruiken?
Om te profiteren van het Open Graph-protocol, moet je de volgende tags toevoegen aan de code van je website:
og:title Deze tag wordt de titel van je inhoud.Het mag niet langer zijn dan 88 tekens, want dat is de lengte waarop het wordt afgekapt als het de lengte overschrijdt.
og:url In deze tag geef je de URL-naam op van de website waarmee het object is gekoppeld.
og:type In deze open tag beschrijf je het type inhoud dat je deelt.
og:description Deze open graph-tag bevat een korte beschrijving van niet meer dan 200 tekens.Het moet een pakkende beschrijving zijn die de interesse van de klant moet wekken om je website te bezoeken.
og:image We weten allemaal hoe belangrijk het is om een afbeelding bij de inhoud te plaatsen.Inhoud zonder afbeelding kan gewoon saai zijn om te lezen, maar met een mooie afbeelding kan het spannend worden om te lezen.Daarom is het beter om een afbeelding in de open graph-metatags te plaatsen.Zorg ervoor dat de afbeeldingsgrootte niet groter is dan 5 MB en 1200 x 628 pixels zou de limiet moeten zijn, aangezien dit Facebook-beperkingen zijn voor afbeeldingen.Een in het oog springende afbeelding zal kijkers prikkelen om je website te verkennen.