Wat marketing betreft, kan niemand alles voor iedereen tegelijk zijn. Dus hoe beslist jij waar je jouw inspanningen op moet richten? Waar is jouw primaire doelgroep waarschijnlijk te vinden? Wat zijn de beste manieren om hen te bereiken? Deze en andere vragen leiden tot een voor de hand liggende conclusie: we hebben hulp nodig.
Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. Als je jouw bedrijf wilt laten groeien en je wilt blijven concentreren op wat het belangrijkst is - namelijk het produceren van kwaliteitsproducten en -diensten die voldoen aan de behoeften van jouw klanten - lees dan verder. De onderstaande tips helpen je te bepalen wanneer het zinvol is om SEO deels zelf te doen of uit te besteden.
Als je geen SEO-specialist bent, dan kun je je eigen SEO niet doen. Dit betekent dat je zich moet richten op andere cruciale aspecten van jouw bedrijf, zoals productselectie, verzending, klantenservice, enz. Dit is een geweldige manier om jouw bedrijf in gevaar te brengen. Je moet een laserscherpe focus hebben op de belangrijkste aspecten van jouw bedrijf. Als je probeert alles zelf te doen, krijgt je snel een burn-out en loopt je het risico cruciale fouten te maken. Laten we eerlijk zijn, SEO is een complex gebied dat voortdurend evolueert. Dus als je geen SEO-specialist bent, doet jou het uiteindelijk verkeerd en brengtje jouw bedrijf ernstig in gevaar. Als je wilt dat jouw bedrijf groeit, investeer dan in een SEO-specialist die een expert is op dit gebied en het goed kan doen. Je zult tijd besparen en een hogere ROI zien, wat geweldig is voor jouw bedrijf.
Eerst moet je begrijpen hoe SEO werkt. SEO gaat over het bouwen van links naar jouw website, sociale mediakanalen en inhoud. Als je een e-commercewinkel hebt, moet je je richten op backlinks van relevante websites en blogberichten. Links krijgen van websites met een hoge autoriteit, zoals Wikipedia, New York Times enzovoort, kan erg duur zijn. Links krijgen van kleinere websites is te doen, maar je moet er iets voor terugdoen en je moet geduld hebben. Je kan niet verwachten dat deze websites onmiddellijk naar je te linken. Je moet dus de juiste websites vinden en ze iets aanbieden in ruil voor een link. Dit kan tijd kosten en daarom is uitbesteden de betere optie. Je kunt daarvoor een SEO-specialist inhuren en je hoeft niet te wachten. Je kunt meteen de juiste links krijgen en daarbij veel tijd besparen. Ralf van Veen is een specialist op het gebied van SEO en kan je hier verder bij helpen.